o nás
    kontaktujte nás
    všeobecné podmínky
    způsob platby
    pojištění
    jak rezervovat
    trajekty
    praktické informace

    na mapě
    dle regionů
    dle parametrů
    dle názvu
    rychlé hledání
    nápověda

    slevy
    dotazník
    novinky

    zastoupení ČR v Itálii
    zastoupení SR v Itálii
    zastoupení Itálie v ČR
    itinerář
    průvodce
    kuchyně

mapa serveru
Převodník měn
eBanka


Nabízíme Vám praktické informace pro Vaši cestu do Itálie...

PRAKTICKÉ INFORMACE



1. Ceny, příplatky a slevy

a) v katalogu jsou uvedeny dva druhy cen – u apartmánů a u hotelů. V případě apartmánů bývá cena uvedena za celý apartmán a pro určitý počet osob, tento počet je uveden v tabulce u typologie a není možné jej překročit. V případě hotelů bývá cena uvedena za jednu osobu ve většině případech ve dvoulůžkovém pokoji. Pokud není uvedeno jinak, jsou pobyty týdenní, dny nástupu a odjezdu jsou sobota - sobota. U některých období a ubytovacích kapacit je možný i kratší, případně delší pobyt. Tato možnost bývá uvedena u jednotlivých kapacit v kolonce příjezd/odjezd.
b) poplatky na místě: u většiny kapacit je nutné počítat se složením kauce při příjezdu a u některých kapacit též s povinným poplatkem za úklid, agenturní poplatek, v případě pobytu zvířat i za dezinfekci apartmánu. Doporučujeme vždy si pozorně přečíst popisy k nabízeným kapacitám a cenové tabulky.
c) příplatky: u každé tabulky jednotlivé ubytovací kapacity jsou uvedeny případné příplatky. Příplatky uvedené v Kč hradí klienti přímo v CK při zakoupení pobytu, příplatky uvedené v € se hradí na místě pobytu při příjezdu.
d) slevy: doporučujeme všímat si části „Co potěší“, která se vyskytuje u ubytovacích kapacit, která nabízí určité slevy. Nejčastěji se vyskytují slevy typu 7=6, 14=12 atd. Tímto druhem slev máte možnost ušetřit na ceně bez zkracovaní pobytu. Např. 7=6 znamená, že pobyt je na 7 nocí, ale platit budete pouze 6 nocí, atd. Dalším nejčastějším typem slev je např. - 5% při objednání do určitého data. Tuto slevu je tedy možné uplatnit, pokud je do daného data podepsána cestovní smlouva mezi CK a klientem a je zaplacena záloha z pobytu. Dětské slevy u hotelových kapacit se vždy týkají 3., případně 4. lůžka (neboli přistýlky) při obsazení pokoje dvěma platícími osobami. V cenové tabulce u jednotlivých hotelů je vždy uvedeno věkové rozmezí a výše slev pro dítě. V některých hotelech nebo apartmánech mohou mít děti mladší 2-3 let pobyt zdarma. Jedná se o děti, které jsou ubytovány bez nároku na lůžko a stravu. Pro tyto děti bývá možnost půjčit si za poplatek dětskou postýlku. Tato informace bývá také uvedena u cenové tabulky.


2. Přání a požadavky

O přidělování jednotlivých apartmánů a jednotlivých pokojů v hotelech rozhoduje zahraniční ubytovatel. Vždy se snaží klientům vyhovět, ale jedná podle svých možností. Eventuální požadavky klientů musí být hlášeny v CK společně s objednávkou ubytování. Tyto požadavky ale nelze považovat za předem potvrzené a netvoří součást závazku CK Azzurro vůči klientovi, i když byly nahlášeny s předstihem. CK Azzurro garantuje pouze požadavky podmíněné příplatkem. Případné příplatky jsou uvedeny u jednotlivých ubytovacích kapacit.


3. Apartmány

a) apartmány bývají vybaveny tak, jak je vždy uvedeno u popisu jednotlivé kapacity. Ve většině případech jsou vybaveny jednoduše a účelně pro spokojeně strávenou dovolenou. Mají základní nábytek jako jsou skříně, noční stolky, postele, v kuchyni pak jídelní stůl a židle. Standardní kuchyňský kout je vybaven ledničkou, plynovým vařičem a základním nádobím. Zpravidla nejsou vybaveny ložním prádlem, čistícími prostředky, ručníky a utěrkami (viz. informace u jednotlivých pobytových míst). Ve většině pobytových míst je možno zapůjčit si za poplatek ložní prádlo (tj. dvě prostěradla a jeden povlak na polštář). Protože klienti hradí cenu za celý apartmán, nebude k nim nikdy umístěn cizí spolubydlící. Maximální počet osob v jednom apartmánu je vždy uveden v cenové tabulce u typologie (např. bilo 4 apod.). Tento počet nesmí být překročen, pokud není předem v CK domluvena přistýlka. Do celkového počtu lůžek se zahrnují i lůžka rozkládací (nebo vyklápěcí a vysouvací) a všechna lůžka v apartmánu jsou považována za plnohodnotná lůžka. Rozložení lůžek v jednotlivých pokojích může být částečně změněno, jejich počet ale vždy odpovídá typu apartmánu.
b) úklid: apartmán je nutné po ukončení pobytu předat dobře uklizený. U některých ubytovacích kapacit je závěrečný úklid za povinný poplatek, někde je již v ceně a v některých přípa-dech je možné si jej dokoupit. V každém případě musí klienti uklidit kuchyňský kout (odmražená a čistá chladnička, umyté nádobí a vynesené odpadky). Klienti, kteří závěrečný úklid provádějí sami, musí navíc umýt podlahu včetně balkonu nebo terasy a sociální zařízení. Po odevzdání apartmánu provádí italská agentura kontrolu a v případě, že apartmán není dostatečně uklizen, strhává částku za úklid z vratné kauce.
c) vratná kauce: ihned po příjezdu je klient povinen zaplatit v italské agentuře kauci, která je uvedena jak v ceníku tohoto katalogu, tak v ubytovacím poukazu (voucheru). V případě, že je apartmán vrácen ve stavu, v jakém byl klientovi předán, je kauce v plné výši vrácena.


4. Hotely

a) u každého hotelu je uvedena i jeho kategorizace pomocí hvězdiček. Čím více hvězdiček je u hotelu uvedeno, tím kva-litnější poskytuje hotel služby. Každá země má vlastní kategorizaci hotelového ubytování, stejně tak stravovací návyky.
b) pokoje jsou v základní nabídce dvoulůžkové s možností přistýlky třetího a čtvrtého lůžka. Přistýlkou může být gauč, lehátko, rozkládací lůžko nebo patrová postel. Přidělování jednotlivých pokojů je záležitostí recepce. U některých hotelů je možnost objednat si např. pokoje s výhledem na moře za příplatek, ale i tak nejde o objednání konkrétního pokoje či poschodí. Pokud není uvedeno jinak, nejsou pokoje vybaveny chladničkou, klimatizací, trezorem, TV nebo fénem.
c) stravování: pokud je u popisu uvedena kontinentální snídaně, jedná se o jednoduchou snídani skládající se z pečiva, másla, džemu (případně salámu, sýru nebo sladkého pečiva) a nápoje (káva, čaj nebo džus). Snídaně bývá ve většině případů formou bufetu případně formou švédského stolu. Skládá se ve většině případů ze surovin kontinentální snídaně, je možné je jíst v neomezeném množství a samoobslužnou formou. Večeře bývají formou výběru z uvedeného počtu menu a jsou bez nápojů (pokud není uvedeno jinak).


6. Plážový servis a pláže

Ve většině případů je pláž u jednotlivých letovisek buď volná nebo placená, u některých hotelů je pláž privátní, pouze pro hotelové klienty. Veškeré informace o typu pláže je vždy uvedena u jednotlivých ubytovacích kapacit.Volná pláž je výraz pro pláž bez lehátek a slunečníků, kam mají přístup všichni klienti s vlastními ručníky, dekami a slunečníky. Pokud je uvedena pláž placená, je nutné za poplatek pronajmout si plážový servis, tj. slunečník a dvě lehátka nebo slunečník, lehátko a křesílko. Některé italské agentury nebo hotely mají pro své klienty plážový servis se slevou, v některých případech je již zahrnuto v ceně nebo je možné tento plážový servis objednat a zaplatit přímo v CK, většinou je však nutné plážový servis zakoupit na místě.


7. Začátek a ukončení pobytu

Základní doba pobytu je vždy týdenní, nástup sobota, odjezd sobota (pokud není uvedeno jinak). Nástup na ubytování je vždy v odpoledních hodinách cca od 16.00 do 19.30 hod. Odevzdání apartmánu a předání klíčů při ukončení pobytu je nutné zpravidla do 9.00 hod. (dle vnitřního řádu jednotlivých italských agentur). Čas nástupu a ukončení pobytu je uvedeno u jednotlivé kapacity v katalogu a také v ubytovacím poukaze. V den nástupu není agentura povinna vydat klíče v jiné době (ani dříve, ani později), než je uvedeno ve voucheru. V případě zpoždění je třeba včas upozornit asistenční službu na kontaktní lince s česky mluvícím operátorem, která ovšem neodpovídá za eventuální neposkytnutí služeb ze strany italského partnera, způsobeného opožděným příjezdem. V celé Itálii je v době od cca 12.00 - 16.00 hod. doba tzv. siesty. V tuto dobu jsou agentury, banky a obchody zavřeny.


8. Pravidla a zásady pobytu

Po dobu pobytu jsou klienti povinni dodržovat vnitřní řád a respektovat místní normy týkající se veřejného klidu a pořádku. Při odjezdu klient zodpovídá za stav apartmánu a je povinen odevzdat apartmán uklizený, bez odpadků a všechno nádobí musí být umyto. Během pobytu se dodržuje noční klid daný vnitřním řádem jednotlivé agentury, ve většině případů od 22.00 do 7.00 hod. a také klid během siesty cca. od 12.00 do 16.00 hod. Je zakázáno věšet ručníky, deky a jakékoli prádlo přes balkonové zábradlí, odpadky se vyhazují do igelitového pytle a v něm do kontejnerů, které jsou rozmístěny v ulicích.


9. Dovolená se zvířaty

U všech ubytovací kapacit uvádíme, zda je možný pobyt se zvířaty. Pokud chtějí klienti cestovat se zvířaty, je nutné toto předem nahlásit v CK. Domácí zvířata musí mít povinně očkovací průkaz, stáří vakcinace v rozmezí 12 - 20 dnů. Domácí zvířata mají zakázaný vstup na pláž, k moři mají přístup jen na volných plážích. V residencích, hotelech a na prostranstvích vilových komplexů musí být pouze na vodítku v doprovodu svého pána.


10. Delegát nebo asistence v českém jazyce v místě

Ne u všech ubytovacích kapacit je přítomen delegát nebo zajištěna asistence v českém jazyce. O jeho přítomnosti je možné se informovat pomocí ikony v horní liště ceníku jednotlivé ubytovací kapacity v našem katalogu. V místě, kde není přítomen delegát ani asistent, komunikují klienti přímo s pracovníky italské agentury nebo hotelu. Místní pracovníci hovoří italsky a většinou i německy a anglicky. Pracovník, jenž je označen jako „delegát“ je pracovník CK Azzurro s pravomocí rozhodovat a řešit závažnější problémy, jedná jménem CK Azzurro. Pojmem „asistent“ je označen pracovník partnerské italské agentury, mluvící vždy česky nebo sloven-sky, ale rozhodnutí závaznějšího charakteru např. o výměně apartmánu, změny služeb apod. je nutné konzultovat s CK Azzurro. Spolu s pokyny na cestu obdrží klienti telefonní číslo na kontaktní linku s česky hovořícím operátorem, na kterého se mohou obrátit v případě problémů s komunikací či při složitějších vysvětlováních, kdy operátor může pomoci s překladem.


11. Ubytovací doklady

Po zaplacení celkové platby objednaných služeb obdrží klient poštou či přímo v CK nejpozději sedm dnů před stanoveným termínem odjezdu ubytovací poukaz (voucher), který obsahuje všechny nezbytné údaje o zaplacených službách. Zároveň klient obdrží pokyny na cestu, mapku místa pobytu, malého průvodce po daném regionu s tipy, radami a informacemi o zajímavých historických místech v okolí.


12. Obecné informace

Po zaplacení celkové platby objednaných služeb obdrží klient poštou či přímo v CK nejpozději sedm dnů před stanoveným termínem odjezdu ubytovací poukaz (voucher), který obsahuje všechny nezbytné údaje o zaplacených službách. Zároveň klient obdrží pokyny na cestu, mapku místa pobytu, malého průvodce po daném regionu s tipy, radami a informacemi o zajímavých historických místech v okolí.


13. Důležitá telefonní čísla

112 policie, carabinieri
113 první pomoc (pronto soccorso)
115 požárníci (vigili del fuoco)
116 silniční pomoc (soccorso stradale) s nonstop provozem, služba patřící ACI


14. Zastoupení České republiky v Itálii

1) Velvyslanectví v Římě - Ambasciata della Repubblica Ceca - Via dei Gracchi 322, tel.: 3278741-4 2) Konzulát v Benátkách (červen - srpen): Venezia - Corte Contarino 1583/A, tel.: (041) 5210383, fax: (041) 5210319


15. Cestovní doklady:

Do Itálie nemusí občané České republiky žádat o vízum, pokud jedou jako turisté a budou v zemi pobývat méně než tři měsíce. Od 1.5.2004 se do Itálie cestuje s platným cestovním pasem nebo občanským průkazem. Pas musí být platný následujících šest měsíců po vjezdu do Italské republiky, občanský průkaz musí být vydaný po 1.1.1993. U řidičů se vyžaduje technický průkaz, řidičský průkaz, zelená karta a doporučujeme mít i mezinárodní řidičský průkaz. Podle zákona byste se měli do osmi dnů od příjezdu do země zaregistrovat na místní policejní stanici. Hotely, kempy a ubytovací agentury to učiní za vás.







reklama